SPIEGEL MET LICHTGEVENDE UV-STRENGEN
SPIEGEL MET LICHTGEVENDE UV-STRENGEN
SPIEGEL MET LICHTGEVENDE UV-STRENGEN
SPIEGEL MET LICHTGEVENDE UV-STRENGEN

SPIEGEL MET LICHTGEVENDE UV-STRENGEN

SPIEGEL MET LICHTGEVENDE UV-STRENGEN

71 999171
  • Aandachtsdeficiënties/hyperactiviteitsstoornissen (ADHD, ADD) Autisme spectrum stoornissen
+ 3 jaar
Onder toezicht van een volwassene
per stuk
€ 500,11 € 605,13
Op voorraad

Beschrijving

Een fascinerende en kalmerende ervaring!

Vezeloptiek is een belangrijk element in elke zintuiglijke ruimte en nodigt uit tot tactiele verkenning en visuele stimulatie. Als ze verlicht zijn, bieden ze een magisch schouwspel. De lange filamenten kunnen gevlochten, geknoopt of opgerold worden. Zelfs als ze zijn uitgeschakeld, reageren de vezels op zwart licht en zijn ze zichtbaar. Voor slechtzienden stellen optische vezels hen in staat om licht anders waar te nemen, aan te raken en te manipuleren.

Met de spiegel worden de kleuren verdubbeld. Ze vloeien in elkaar over en de zintuiglijke ruimte lijkt groter. Wordt gebruikt met de uv-lampen met ref. 61538, 61994 of 61995.

Gerelateerde categorieën

Producten

  • Veilig:
    verspreiding van licht zonder dat daarbij warmte wordt afgegeven (geen risico op brandwonden voor kinderen), geen risico op snijwonden (strengen van polymeer).
  • Aandachtsdeficiënties/hyperactiviteitsstoornissen (ADHD, ADD)
  • Autisme spectrum stoornissen

Technische gegevens

  • Afmetingen
    B: 100 cm - H: 80 cm.
  • Vervaardigd van
    HOUT (frame), PLEXIGLAS (spiegel) en PLASTIC (vezels).
  • Kleur
    DIVERSE

Extra informatie

  • Alleen te gebruiken in het kader van een zintuiglijke ontdekkingsactiviteit onder toezicht van een volwassene. Met de spiegel worden de kleuren verdubbeld. Ze vloeien in elkaar over en de zintuiglijke ruimte lijkt groter. Wordt gebruikt met de uv-lampen met ref. 61538, 61994 of 61995.

Mening van een specialist

De pedagogie van Snoezelen bevordert het welzijn (...) Het gaat om het creëren van een sfeer met behulp van materialen, texturen, kleuren, geuren en geluiden, als een uitnodiging voor een zintuiglijke reis. (...) Het is een niet-directieve praktijk. De benadering is gebaseerd op het ontwaken voor de buitenwereld via het lichaam en de vijf zintuigen. De begeleider is een facilitator die luistert naar reacties op prikkels en indien nodig handelt in de sfeer (...) Snoezelen is vooral een zintuiglijke vaardigheid die de persoon die de stimulans geeft zich eigen moet maken voor de persoon die gestimuleerd wordt. De Snoezelen-filosofie is gebaseerd op 3 verschillende geritualiseerde fasen: ontdekking en ontspanning, ontspanning en zintuiglijke ervaringen, interactiviteit en terugkeer naar de realiteit (...).

Nathalie Casso-Vicarini, algemeen afgevaardigde van de vereniging Ensemble pour l'Education de la Petite Enfance, docent aan de Université Paris Ouest.