Het flexibele klaslokaal: een omgeving die zich aan de leerlingen aanpast

Wat houdt flexibele inrichting concreet in?

Het betekent dat men afstapt van het traditionele concept van tafels in rijen en toegewezen zitplaatsen door een indeling voor te stellen die aanzet geeft tot leren.
Hoe doen we dit? Met mobiele of spitsvondige oplossingen, en vooral met variatie! Men geeft niet alleen les, men helpt studenten ook om hun academische vaardigheden te ontwikkelen.

Ruimtes voor elke activiteit

Om van uw flexibele klaslokaal een succes te maken, is het van essentieel belang uw ruimte te organiseren door zones te bepalen voor verschillende activiteiten.
Wesco presenteert de 3 hoofdzones van het flexibele klaslokaal.

• Gerichte werkzone : Het wordt getransformeerd naargelang individuele of collectieve activiteiten. In beide gevallen staat de docent voortdurend in contact met de leerlingen en kan iedereen zich gemakkelijk tussen de tafels bewegen.

• Ontmoetingszone: Essentieel voor een uitwisseling op elk moment van de dag, om een activiteit of de voorbije dag te bespreken, de ondervonden moeilijkheden en de positieve punten om te onthouden.

• Ontspanningszone: Zodat elke leerling een moment heeft om tot rust te komen of zich af te zonderen, om een probleem beter op te lossen of het op een rustige manier te bespreken.


Dag 1

Dag 2

Dag 3
Search engine powered by ElasticSuite